Stworzyliśmy tutaj krótki przewodnik, aby ułatwić wam poruszanie się po serwisie. Ma on za zadanie także wesprzeć osoby poczatkujące w świecie chustowym, przybliżyć im pierwsze kroki i zasady „obrotu” chustami.
Na chustozen.pl znajdziecie trzy główne działy, które znajdziecie w pasku głównym, czyli tu:
Baza wiedzy - to artykuły związane z tematem noszenia dzieci – będziemy sukcesywnie rozbudowywać ten dział. Szukacie konkretnych informacji? Wejdźcie w „Baza wiedzy” w pasku głównym, a następnie w zielonej lupce wpiszcie szukaną frazę. A jeśli ktoś z was chciałby zamieścić artykuł o bliskim mu temacie zapraszamy do kontaktu.
Wirtualny stos – to miejsce, które tworzy bazę chust i produktów pokrewnych. Możecie tam przede wszystkim zamieścić swoje szmatki, nosidła, uszytki – głównie te na sprzedaż. Ale nie jest to tylko platforma ogłoszeniowa. Zachęcamy, aby zamieszczać również skarby, dla których nie szukacie nowych właścicieli (nfs). Po to, aby móc się pochwalić swoim zbiorem, a także by szukający mieli możliwość odnalezienia produktu, o którym marzą, a nawet mogli o niego zapytać i zasięgnąć opinii czy jest wart tego, by rozpoczynać polowanie 😊 Z drugiej strony możecie przeglądać ogłoszenia. Dzięki wyszukiwarce szytej na miarę świata chustowego łatwo zawęzicie pole swoich poszukiwań.
Baza chustorodzica – szukasz doradcy? Spa chustowego? Sklepu? W jednym miejscu znajdziesz każdego specjalistę i twórcę związanego z naszym światem
Princess, Slavic Wraps
Główne zasady zamieszczania ogłoszeń i produktów
Przynajmniej jedno zamieszczone zdjęcie w ogłoszeniu na sprzedaż musi być zdjęciem realnego produktu
Polecamy w opisie zamieszczanego produktu umieścić wszelkie informacje i słowa, których nie uda się uwzględnić poprzez wyszukiwarkę, a mogą okazać się istotne z punktu widzenia osób, które szukają po frazach (np. nazwy przędzy które ze względu na mniejszą popularność nie zostały uwzględnione w wyszukiwarce, np. róża; czy cechy wzoru (np. paprotki, serduszka); lub linia produktów (np. Little Love)
Ogłoszenia po 30 dniach przenosznone są do archiwum, aby nie "wisiały" nieaktualne pozycje - pamiętajcie żeby je odświeżać. Za każdym razem otrzymacie powiadomienie z przypomnieniem na skrzynkę mailową.
Rekomendujemy osobom zakładającym konto firmowe, a które posiadają produkty również na własny użytek, założenie w tym celu także konta indywidualnego (na inny adres e-mail lub poprzez „logowanie Facebook”). Zamieszczenie własnych chust czy produktów na sprzedaż na koncie firmowym powoduje, że są one oznaczone jako produkty zamieszczane przez firmę, co może powodować problemy komunikacyjne z innymi użytkownikami
Vintage Mood, Woolie Weaver
Bezpieczne transakcje
Świat chustowy jest wspaniały i mocno wierzymy we wszystkich rodziców – w ich odpowiedzialność, szczerość i chęć współpracy. Produkty, dla których powstała platforma ogłoszeniowa są jednak przedmiotami wartościowymi. Z naszego doświadczenie jako mam kupujących i sprzedających na rynku wtórnym oraz obracających się w portalach społecznościowych wynika, że pojawiają się niestety transakcje, w których jedna ze stron czuje się oszukana.
Nie jesteśmy w stanie na chwilę obecną zabezpieczyć transakcji między użytkownikami. Możemy w krytycznych sytuacjach pełnić rolę mediatorów, natomiast jedynie w przypadku, gdy zostały spełnione warunki transakcji (rekomendowane przez nas w każdej sytuacji):
1. Sprzedający (osoba wysyłająca produkt) zamieścił w ogłoszeniu link do feedbacku (preferowane grupy dla użytkowników indywidualnych „Feedback Chustoświrki” https://www.facebook.com/groups/725755924166513, dla producentów „Feedback dla producentów chust, nosideł i sklepów” https://www.facebook.com/groups/1091560064321137), a kupujący zapoznał się z nim i przedyskutował ze sprzedającym za pośrednictwem chustozen.pl ewentualne negatywne wpisy.
2. Kupujący (osoba osbierająca produkt) niezwłocznie po otwarciu paczki dokonał przeglądu przedmiotu transakcji i oświadczył, że nie posiada uwag (niezwłocznie, czyli w ciągu 12h – przy czym nagrany moment otwarcia paczki z ukazaniem standaryzowanego zegara, np. https://24timezones.com/pl_godzina/poland_warsaw_zegar.php).
3. Polecamy nagrywać moment otwarcia paczki aby potwierdzić nie tylko godzinę, ale również moment sprawdzania chusty.
4. Sprzedający (osoba wysyłająca produkt) zobligowany jest do zrobienia zdjęcia momentów pakowania paczki – dla weryfikacji sposobu jej spakowania na filmie z odpakowywania.
5. Komunikacja między stronami transakcji odbywać powinna się za pośrednictwem portalu (zarówno podczas negocjacji, jak i w zakresie wyżej przedstawionych punktów).
Pamiętajcie, że tworzymy to miejsce wraz z Wami! Jeśli uznajecie, że jakieś istotne informacje zostały przez nas pominięte, zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem Messenger Facebook lub na adres kontakt@chustozen.pl.
Olive Amber Gold, Kenhuru Sling
Wszystkie artykuły